Na zlepšenie našich služieb používame cookies. O ich používaní a možnostiach nastavenia sa môžete informovať tuOK

5 jednoduchých stratégií ako motivovať dieťa k fyzickej aktivite

5 jednoduchých stratégií ako motivovať dieťa k fyzickej aktivite

5 zaručených stratégií ako motivovať dieťa k fyzickej aktivite

Svetová zdravotnícka organizácia odporúča, aby deti vo veku 5 až 17 rokov vykonávali najmenej 60 minút miernej až ťažkej fyzickej aktivity denne. 
Podľa amerického Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb je totiž 17 % detí vo veku od 2 do 19 rokov klasifikovaných ako obéznych. Americká diabetická asociácia tiež odhaduje, že do roku 2050 bude mať 1 z 3 ľudí diabetes typu 2.

Pediatri sa zhodujú v tom, že menej aktívnych detí znamená menej aktívnych dospelých v budúcnosti. Ak chcete povzbudiť vaše deti, aby sa stali zdravými dospelými, musíte začať u seba. Zdravý životný štýl je spôsob života, nie hobby na víkend.

Týchto 5 stratégií vám pomôže dostať dieťa od tabletu k pohybu:
 

  • Buďte príkladom

Ak dieťaťu poviete:“ Rob, čo hovorím!“, nikdy to nebude fungovať tak, ako keď poviete:“ Rob, čo robím ja!“ Najlepšie úspechy v súvislosti s rastúcou fyzickou aktivitou detí prichádzajú, keď sa do nej zapájajú rodičia a idú príkladom. Ak sa nehýbete - alebo sa hýbete menej, než by ste chceli - zvážte trochu pridať.
Môžete s deťmi vyraziť na bicykel alebo na prechádzku v parku , prípadne vás môžu sprevádzať do telocvične. Koniec koncov, stále viac a viac fitness centier ponúka programy, ktoré umožňujú rodinám cvičiť spoločne.   

  • Stavte na zábavu

Cvičenie sa nesmie chápať ako trest. Naopak, trestom bude obezita a chatrné zdravie, ak sa hýbať nebudete. Nikdy nehovorte: "Musíš!" Stačí povedať: "Poďme sa zabaviť, poďme sa spolu zahrať!“ Vytvoriť si k športu a pohybu zdravý vzťah, je najdôležitejšie.
Existuje nekonečné množstvo aktivít, pri ktorých sa dieťa zabáva a ani netuší, že cvičí. Basketbal na dvore, futbal so susedmi na  príjazdovej ceste ale i interaktívne videohry.

  • Usporiadajte preteky

Organizované športy sú skvelým spôsobom, ako dostať deti do pohybu a získať cenné zručnosti. Napriek tomu zhruba 70 percent detí, ktoré robia súťaživé športy, vydržia sa im venovať len do veku 13 rokov. Ich vysvetlenie v tomto veku je: "Už to nie je zábava."
Ak chcete u dieťaťa udržať radosť z hry, nesmiete na neho klásť priveľké nároky. Nesnažte sa hneď získať trofej. Nech sa dieťa baví. Možno nakoniec vynikne a možno nie. Ale ak sa mu šport či hra zapáči, samo bude chcieť pokračovať a zdokonaľovať sa.

  • Zaobstarajte si zvieratko

Podľahnite prosbám vašich detí. Okrem toho, že domáci miláčik ich bude učiť zodpovednosti, vytiahne ich von častejšie než kedykoľvek predtým. Koniec koncov, podľa výskumu časopisu American Journal of Preventive Medicine, majitelia psov urobia za deň dvakrát toľko krokov než ľudia, ktorí psa nemajú.

Určite pravidelný čas, kedy treba zvieratko vyvenčiť a rovnako čas, kedy bude venčiť celá rodina. Popri aktívnom relaxe tak vaša rodina strávi aj príjemné spoločné chvíle. Samozrejme, nesmiete zabudnúť nechať dieťaťu čas na voľnú hru, takú, ktorú si samo vyberie.

  • Zaveďte čas na hranie

V dnešnej dobe majú deti nabitý denný rozvrh a trpia nedostatkom voľného času rovnako ako dospelí. Priamoúmerne k tomu ako sa ich rozvrhy plnia, je dôležité zabezpečiť, aby sa každý deň mali čas naozaj pohrať. Venovať sa tomu, čomu chcú. Ak máte známych či susedov s deťmi podobného veku, naplánujte spoločne s ich rodičmi kurzy pre vaše deti, gymnastiku, atletiku, bojové umenia, alebo ich nechajte len-tak sa pohrať. Buďte pozorní k prosbám a pocitom vašich detí pri plánovaní týchto aktivít, najmä ak sa má jednať o to, aby sa zabavili.

Upozornenie: Obsah stránky nenahrádza odbornú konzultáciu